Pozdrav od bývalého studenta

18.06.2022 19:51

V časopise občas představujeme bývalé studenty naší školy. Jirka Henčl studoval obor elektro, ale pamatuji si, že jeho srdce tíhlo více k podnikání a snil o vlastní firmě. Jeho příběh je o tom, že sny se plní.

 

Jirko, než přejdeme k tvým aktivitám, jak vzpomínáš na průmku?

 

 Na průmce jsem měl nejraději hodiny angličtiny s paní Kadlečíkovou, která měla vždy velký zápal do učení a přípravy žáků do světa. (A  že to s naší třídou nebylo zrovna jednoduché…) Upřímně teď když se zpětně zamýšlím, tak jsme byli fakt banda oslů, která buď nedávala pozor nebo dělala bordel. Díky všem učitelům za trpělivost, snad už máte na škole jen ty hodnější!

 

Jaké byly začátky podnikání?

 

Začalo to na průmce ve druháku v badmintonovém kroužku s nadšeným panem Zahradnickým. (Díky němu jsem posedlý badmintonem, opravdu). Obdržel jsem tam knížku Bohatý táta, chudý táta od jednoho staršího studenta. Ihned mě pohltila a stala se mou “modlou”. (Do té doby jsem totiž vůbec netušil, kam má existence směřuje.) Během střední jsem začal hledat možnosti jak se stát podnikatelem, a to se neobešlo bez pár spálenin v síťovém marketingu, pyramidách a obchodování na forexu. Díky těmto zkušenostem jsem pár lidi od sebe odradil, ale i získal spoustu nových podobně smýšlejících kontaktů. Jedním z nich byl teď už celkem známý Vašek Staněk (zakladatel Vasky). Našli jsme společnou řeč a tvořili své projekty, i když jsem tou dobou neměl ani na nájem a pojištění. Šel jsem za vidinou toho, že se poblíž Vaška naučím podnikat. Po pár měsících budování značky Vasky se naskytla možnost budovat novou značku s koženými batohy z Indie - Bagind. Pracoval jsem na obou projektech a byl postaven před rozhodnutí, jestli chci za práci více peněz (už jsem byl na dně) nebo se stát společníkem Bagindu a budovat značku jako spolumajitel. Konečně jsem se stal jednou z hlavních postav ve firmě. Od té doby jsme za tři roky rozjeli čtyři prodejny po ČR, navštívili výrobu s parťákem Denisem v Indii, vytvořili pár desítek nových produktů a obšťastnili jsme pár tisíc zákazníků. Po nějaké době bylo třeba se posunout zase o kousek dál a začít budovat své projekty.

 

Mohl bys nám představit své projekty?

 

KTJ Group (nemovitosti) Je naše rodinná firma, kde primárně řešíme vše kolem výkupu a prodeje problémových nemovitostí v ČR. Brzy přidáme i krátkodobé pronájmy různě po světě. HENCLEAD Agency (marketing) - Marketingová agentura, kde je naším úkolem generování kvalitních zakázek menším firmám a řemeslníkům z USA.

NATIQE (cestovatelská fair-trade značka a vzdělávací kanál) - Celý projekt spustíme začátkem podzimu 2022. Objevili jsme tvůrce Wayana v Indonésii, který byl postižen pandemií. S NATIQE Wayanovi splníme sen navštívit s rodinou USA a ještě mu zlepšíme životní úroveň prodejem jeho výrobků. Část výdělku věnujeme na podporu potřebným z Indonésie. Spolupráce s Wayanem je prvním krokem k podpoře dalších šikovných tvůrců z různých koutů světa. NATIQE zastřešuje také komunitu cestovatelů, kterým s Honzou tvoříme edukačně - inspirativní obsah.

 NATIQE cestu můžete sledovat: Instagram: @natiqe_cz Tiktok: @natiqe_cz

 

Jaké máš plány do budoucna?

 

Procestovat svět, objevit a vybudovat si v něm svá místa, kam se budu rád vracet se svou početnou rodinou a přáteli. Ideálně se stát člověkem, který bude mít zkušenosti, znalosti a prostředky na takové úrovni, aby mohl umožnit začínajícím cestovatelům / nerozhodným studentům (jakým jsem byl já na střední) prosrřednictvím  svého vzdělávacího / sebepoznávacího programu zjistit v brzkém věku, co vlastně od života chtějí, jak by toho mohli dosáhnout, poznat kus světa a být šťastní.

 

Co bys vzkázal našim studentům?

 

Nebojte se chyb, zkoušejte a testujte. Chyby jsou tvůj největší učitel! Zkuste každý den aspoň chvilku věnovat svým myšlenkám bez rozptýlení (ideálně ráno) a zeptejte se: Co vlastně chci? Kdybych měl víc peněz, než dokážu utratit, co bych vytvořil/ čemu bych se věnoval? Možností je totiž spousta a každý to máme jinak. Hlavně se rozhoupat co nejdříve, protože čas zpátky nevrátíš a je ho omezené množství. Přeji vám spoustu nezbytných chyb, ať jste šťastní, zdraví a hlavně, ať víte co chcete! Ať se (ne)daří! :)

 

Spojit se se mnou můžete na instagramu: @j.hencl

 

Děkujeme za krásný vzkaz a za příspěvek.

Ptala se Mgr. Jitka Kadlečíková