Tackera

17.01.2022 19:03

Michal Formel je studentem čtvrtého maturitního ročníku oboru elektrotechnika. Zároveň však v loňském roce založil značku Tackera, která je od listopadu k dostání i v našem školním bufetu. O tom, co Tackera vlastně je, jak se zrodila první myšlenka podnikat nebo také o přípravě na maturitu se dočtete v následujícím rozhovoru. 

 

1) Tak Michale, kdy se ti v hlavě zrodila myšlenka podnikat? 

Co se týče podnikání jako takového, tak mě to k němu táhlo vždycky. Hodně jsem si o něm četl, bavil se třeba s dědou, který má taky svoji firmu, a psal si všelijaké nápady. Začínal jsem se živnostenským listem, kdy jsem skládal počítače. To byla velká zkušenost, ale chtěl jsem to po čase zase o kousek posunout a věřím, že se mi to povedlo.

 

 2) Co tě namotivovalo do toho opravdu jít? A nebál ses neúspěchu? 

Do Tackery jsme se rozhodli s bratrancem jít, protože jsme cítili, že ten nápad stojí za zrealizování. Navíc letos maturuji, tak jsem si chtěl ulehčit učení. (smích) I když jsme přesně nevěděli, jak dlouhá cesta to od myšlenky až po prodání prvního produktu bude, jsem nesmírně rád za to, co jsem se za tu dobu naučil a co všechno mi to dalo. 

 

3) K maturitě se ještě dostaneme. Jak bys popsal Tackeru někomu, kdo o ní ještě neslyšel? 

Tackera je český práškový nápoj sloužící k doplnění energie, zlepšení pozornosti a podpoře mozkové činnosti. Zakládáme si na tom, že obsahuje přírodní složky a je bez umělých barviv či konzervantů. Věc, která je dle mého unikátní a dodává Tackeře přidanou hodnotu, je lyofilizované ovoce a přírodní aroma. Zkrátka a jednoduše-  energetický nápoj jinak: nápoj,  který je zdravější a věříme, že i dobře chutná a voní. 

 

4) Takže chceš tím naznačit, že by se měl Red Bull začít bát?

 Doufám v to. Tohle berte samozřejmě s nadsázkou. Red Bull, Monster apod. jsou firmy, které už mají nějakou historii a disponují obrovským rozpočtem, kdy můžou téměř vše, co si namanou nebo vymyslí. A po pravdě asi ani nemůžu říct, že bychom se inspirovali některou z výše zmíněných společností. My máme svou cestu, kterou postupně přizpůsobujeme a nějakou dlouhodobou vizi, kam bychom chtěli s Tackerou směřovat. Jaká bude realita, to se uvidí. Udělá mi radost, když za mnou přijde  někdo ze známých, třeba spolužáci, a řeknou, že si objednávají znova. To mě vždycky zahřeje na srdci.

 

 5) Čeká tě letos maturita. Jak moc těžké je skloubit rozvoj firmy se školou?

 Abych se přiznal, asi jsme trošku podcenili, co všechno je potřeba dělat. Čekali jsme, že to bude náročné, ale ne až tak. Jedna věc je firmu nějakým způsobem držet a ta druhá je rozvíjet ji, ale řekli jsme si, že od nového roku do toho prostě půjdeme. Ale den má “jen” dvacet čtyři hodin, a ono se těžko cpe litr do půllitru. Tím bych se chtěl omluvit své přítelkyni, že to se mnou má občas těžké, a zároveň jí poděkovat za podporu a trpělivost.

 

 

6) A příprava na maturitu? 

Knížky se snažím číst v autobuse cestou z Holešova do Zlína, takže když jede zrovna autobus nějakou delší cestou, tak mám alespoň více času. Ale uvidíme, pořád mi zbývá pár měsíců a budou věci, které se člověk zkrátka musí naučit, tak sám jsem zvědavý, jak to budu dělat.

 

7) Máš vizi, kam chceš svůj život směřovat, nebo ho necháváš volně plynout?

Samozřejmě nějakou dlouhodobou vizi mám, ale stačí chvilka a to, co si člověk naplánoval, se může ve vteřině změnit. Proto si nedávám nějaké až extra vzdálené cíle a nechci se jich držet zuby nehty, abych byl schopný i trošku improvizovat. Jinak si myslím, že může člověk o hodně přijít, a to co se mu nabízí, by mu mohlo třeba proklouznout mezi prsty. 

 

8) Jaké máš další koníčky ve svém životě a co tě zajímá?

Dříve jsem hrával florbal, ale úplně jsem necítil, že život profi sportovce je něco, co by mě lákalo. Viděl jsem to u bratrance a to mi stačilo. Teďka se snažím všelijak vzdělávat, ať už co se chodu firmy týče nebo i dalších věcí jako je třeba správná strava, přístup k životu, meditace atd. Hodně se věnuji i investicím do akcií, protože si myslím, že je potřeba s penězi neustále pracovat a snažím se tak zhodnocovat to, co mám.

 

9) Co bys poradil někomu, kdo má třeba v hlavě nějaký nápad a přemýšlí, jestli do toho jít?

Že bude potřebovat velký smysl pro humor, protože mu určitě zůstane údivem několikrát hlava stát a bude přemýšlet, jestli se to doopravdy stalo. Ale ať to určitě aspoň zkusí, protože to bude jízda. Jízda na horské dráze, kdy jednou jedete skoro po hlavě dolů, ale pak jste zase na tom nejvyšším bodě, než budete opět padat. Člověk lituje příležitostí, co měl a nevyužil je, ne naopak.

 

Děkujeme za rozhovor.